Despăgubiri de 40.000 de euro de la Wizz Air pentru o familie de români. „Am dormit acolo, pe jos. Dimineaţa, am încercat să cumpărăm bilete, singura cursă care mai era spre România, dar şi aceea a fost anulată”

February 15, 2024
2 mins read

dwdwwd 1

Mircea Ursuţa, avocat de profesie din Oradea, a obţinut pentru sine şi alţi trei membri ai familiei câte 10.000 euro daune morale pentru aproape o săptămână în care a suportat batjocura companiei, la ale cărei servicii apelase pentru a ajunge într-o vacanţă în capitala Spaniei şi a reveni apoi în ţară.

“Am zburat de la Sibiu la Madrid pe 28 decembrie 2020, iar pe 8 ianuarie 2021 trebuia să ne întoarcem tot la Sibiu, unde am şi lăsat maşina”, a povestit BIHOREANULUI bărbatul. La revenire, însă, a avut cea mai neplăcută experienţă. “În aeroportul din Madrid am făcut formalităţile de îmbarcare şi am aşteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajaţi ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii şi cursa e anulată.

Am întrebat ce să facem şi ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă şi orice companie trebuie să aibă reprezentanţi care să îndrume pasagerii”, spune orădeanul.

Cu speranţa că în acea noapte sau dimineaţa putea lua o altă cursă, spre Bucureşti, familia Ursuţa a decis să rămână în aeroport. “Am dormit acolo, pe jos. Dimineaţa, am încercat să cumpărăm bilete pentru Bucureşti, singura cursă care mai era spre România, dar şi aceea a fost anulată. Nu ne-a contactat niciun reprezentant Wizz, nici măcar prin agenţia de turism. Fiind cu copilul mic şi cu soacra în vârstă, nu am mai rămas în aeroport, aşa că am căutat un hotel în zonă”, spune bărbatul.

Bărbatul a cerut compensaţia de 1.600 euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro şi 376 lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană şi transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea maşinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei).

În septembrie 2023, Judecătoria a obligat Sucursala Wizz din România şi compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro şi 376 lei), a compensaţiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 lei).

Ce susține Wizz Air
La proces nu s-a prezentat niciun reprezentant al Wizz Air, deşi au fost legal citate atât sucursala din România, cât şi compania mamă din Ungaria, acestea apărându-se cu un avocat din Bucureşti. Apărătorul a pretins că între firma din Ungaria şi pasagerii din Oradea nu a existat o relaţie, aceştia cumpărând biletele de la Sucursala din Otopeni care, însă, “nu are calitatea de operator aerian”. Cum ar veni, nici una dintre cele două entităţi nu ar avea vreo obligaţie faţă de familia Ursuţa.

Instanţa a respins argumentaţia, arătând că şi în situaţia în care pasagerii aveau bilete cumpărate prin Sucursala din România, “devin aplicabile prevederile Regulamentului CE nr. 261/2004”. În plus, a reţinut că “pârâtele nu au oferit nicio explicaţie pentru reprogramarea multiplă a zborurilor, nu au menţionat nicio situaţie excepţională ce ar fi putut genera anularea zborurilor şi nu au făcut dovada că pasagerilor li s-a acordat asistenţă”, adică apă, hrană şi cazare.

Culmea, sentinţa nu a fost atacată până acum nici de Sucursala din România, nici de Wizz Hungary Ltd, ci doar de. avocatul orădean, care a făcut apel la Tribunalul Alb și cere întreaga sumă de 80.000 de euro. “Am suportat, totuşi, prejudicii morale care ne îndreptăţesc la suma solicitată iniţial”, spune Mircea Ursuţa, convins că va bate Wizz, definitiv, şi în ultima fază a procesului, scrie stiripsurse.ro.

Facebook

Cele mai citite

Latest from Blog