(Foto) S-au forat 500 de metri din primele tunelurile de autostradă construite prin Munţii Carpaţi.  Tunelurile ”Daniela” și ”Alina” vor avea o lungime de aproape 1,4 kilometri

February 16, 2024
2 mins read

dwdw 1

Constructorul PORR își face treaba pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești și a reușit să foreze 500 de metri din tunelul cu galerie dublă, lungimea tunelului care trece Dealul Momaia fiind de 1350 de metri.
La debutul oficial al forajului, PORR a botezat cele tuneluri paralele ,,Daniela” și ,,Alina”, după numele unor angajate ale companiei care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România.

Lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni are o lungime de aproape 10 kilometri, iar valoarea contractului este de 1,7 miliarde lei (34 milioane Euro/km.). Astfel, sunt 315 de metri forați pe tunelul mai avansat (Daniela) și 195 pe tunelul Alina, potrivit datelor actualizate PORR, scrie economedia.

Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi.

dwwddw 1 dwdwdwdwwdwdwd

În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier. (…) Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor” a transmis PORR, conform Turnul Sfatului.

Lucrările în tunel au început efectiv în septembrie 2023 fiind forați primii 24 de metri. Tunelul de pe lotul Curtea de Argeș – Tigveni are 1,3 kilometri și se execută cu metoda NATM din Austria.
Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).

dwdwdwdw

Momentul in care se deschide santierul pe tronsonul cu tuneluri pentru ursi din Autostrada Vestului. Ultimul anunt despre bucata lipsa, de nici 10 km, intre Margina si Holdea
Mult asteptata deschidere a santierului de pe segmentul lipsa din Autostrada Vestului, intre Margina si Holdea, de nici 10 km, in Timis, ramane programata pentru luna martie, scrie Opinia Timisoarei.

Anuntul a fost facut la Timisoara de catre ministrul Transporturilor. „Undeva in martie se va intra la lucrari pe Margina – Holdea. Cei de la Romsilva au reusit sau vor reusi pana in martie sa incheie si ei, se va intra si pe acea bucata„, a spus Sorin Grindeanu, intarindu-si spusele din urma cu cateva zile cand aprecia ca santierul se va deschide luna viitoare.

Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care au preluat lucrarea, au incheiat la timp proiectarea, iar documentatia a fost transmisa inca din decembrie la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere fiind solicitata Autorizatia de Construire.
Consultantii au facut o serie de observatii pe marginea proiectului, iar antreprenorul a procedat la revizuire.

Mai mult, a fost emis si ordinul de ministru privind scoaterea din fondul forestier a 18 hectare de padure din zona tunelurilor pentru ursi, astfel ca Romsilva va incheia si ea operatiunile de defrizare pana la momentul deschiderii santierului.
Din momentul emiterii ordinului de incepere a lucrarilor, tronsonul de autostrada trebuie sa fie gata in 2 ani.

Facebook

Cele mai citite

Latest from Blog